|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy nowe ograniczenia są potrzebne? |
Tak, zmniejszą liczbę wypadków z motocyklistami |
|
22% |
[ 2 ] |
Tak, ale nie zmieni to liczby wypadków |
|
22% |
[ 2 ] |
Nie zmieni to nic |
|
11% |
[ 1 ] |
I tak będą jeździć bez prawa jazdy |
|
44% |
[ 4 ] |
|
Wszystkich Głosów : 9 |
|
Autor |
Wiadomość |
Thomsonicus
Administrator
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw Płeć:
|
Wysłany: 26 Mar 2010 10:57 Temat postu: Czy uważasz że dostęp do kat. A powinen być ograniczony? |
|
|
Aktualnie jest tak że robi się w wieku 18 lat prawko na kat. A i... kupuje jakiegoś "litra" który ma 130KM. Efekt tego taki że młodzież ląduje na drzewach i w kostnicach Wiadomo, kto ma głowę na karku to jakoś nauczy się jeździć spokojnie, ale moim zdaniem do większości takie osoby nie należą.
Z tego co wiadomo rząd już ma gotowe plany na zmianę tego stanu poprzez wprowadzenie rzędu ograniczeń wiekowych, pojemnościowych i mocy.
ścigacz.pl napisał: | Kategoria A1 - dozwolona od 16. roku życia. Upoważnia do prowadzenia motocykli o pojemności skokowej mniejszej, bądź równej 125 cm3, mocy do 15 KM i o stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,13 KM/kg oraz do prowadzenia motocykli trzykołowych o maksymalnej mocy 20,4 KM. Honda CBR 125R ma 12,9 KM i waży 115kg, co daje 0,11 KM/kg.
Kategoria A2 - nowowprowadzona, dozwolona od 18. roku życia, pod warunkiem posiadania poprzedniej kategorii (A1) przez minimum 2 lata. Takie prawo jazdy umożliwia prowadzenie motocykli o mocy nieprzekraczającej 47,65 KM i stosunku mocy do masy nie większym niż 0,272 KM/kg. Suzuki GS 500 ma 46 KM i 160 kg bez płynów, co daje 0,29 KM/kg. Natomiast z płynami waży 188 kg, a wtedy stosunek wynosi 0,24 KM/kg. Powstaje pytanie, co dokładnie znaczy „masa bez obciążenia"?
Kategoria A - aby uzyskać „królewskie" prawo jazdy, młody kierowca, tak samo, jak w poprzednim przypadku, będzie musiał najpierw zdobyć kategorię na mniejsze motocykle (A2) i posiadać ją najkrócej przez 2 lata. Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2. Poza tym, minimalny wiek, niezbędny do prowadzenia motocykli bez ograniczeń, będzie wynosił 24 lata. |
A Wy jak myślicie, to dobry pomysł czy kompletna bzdura?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mICHAL
użytkownik
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chelm Płeć:
|
Wysłany: 23 Kwi 2010 10:35 Temat postu: |
|
|
kombinuja tylko zeby kasy wyciagnac od ludzi. dorze jest teraz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piot3r
użytkownik
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm Płeć:
|
Wysłany: 01 Cze 2010 18:36 Temat postu: |
|
|
z racji że tą kategorię już posiadam;) to mówię tak! powinni ograniczyć dostęp do kat. A!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jbpsp
użytkownik
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa/SKD
|
Wysłany: 09 Sie 2010 7:18 Temat postu: |
|
|
Powinni wprowadzić ograniczenia ale uważam ze i tak będa śmigać bez lejców. W zeszłym tygodniu koleżanka miała wypadek, motocyklista jebnął w nią motocyklem i skasował jej cały lewy bok w samochodzie, za nim wyszła przez prawe drzwi to gość już odjechał z miejsca zdarzenia. Świadkowie mówili że nie miał tablic rej. i zapewne lecjów. Jak ja zdawałem ogz na A to zdawało ze mną 5 motocyklistrów którzy przyjechali na egzamin swoimi moto i zdał tylko jeden znich a mówili ze latają już kilka lat...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|